Hat i vardagen

Jag tvättade idag. Hatar det. Att vara beroende av en tvättstuga är verkligen värdelöst. Man kan aldrig spontantvätta, utan måste boka tid och vara hemma under de 3 timmarna det tar. Värdelöst. Men så är det i många bostadsrätter. Nåväl.

Jag hade tvättid mellan 18.30-21.00 idag och i min tvättstuga, som jag måste dela med en massa idioter, går det till som så att tiderna överlappar varandra. Och just idag skulle så klart någon tvätta tiden före mig, som slutar 19.00, och tro fan att människan inte är klar då. Det är exakt sådant som skapar hat i vardagen. Inte konstigt att folk går runt och misshandlar människor, snart kommer det väl ske ett mord i en tvättstuga i någon tragisk ort. Förmodligen Svedala. Mycket uppbyggt hat som måste komma ut på något sätt. Jag klandrar inte människan som snart kommer ta det här till en ny nivå, verkligen inte.

Här står jag, klar med tvättandet och redo att slänga in kläderna i torktumlarna/torkskåpet och så upptäcker jag att det är upptaget. Klockan var dessutom över 19.00! Då får jag stå där nere och vänta på att den där djävla idioten ska komma ner och ta ut sina kläder. Hur mycket fritid tror folk jag har egentligen? Det är inte direkt så jag vill tillbringa mina lediga stunder, genom att vänta på att folk ska bli klara i tvättstugan. Är väl visserligen fel att kalla det för lediga stunder, plural, med tanke på att jag bara har en lång ledig stund. Hur som helst vill jag fortfarande inte stå och vänta på någon idiot som inte klarar av att passa tider. Jag vågar nästan påstå att det förstörde min kväll.

Kommentarer
Postat av: Henrik

kollar på denna sidan varje dag med en förhoppning att den har blivit uppdaterad

2009-06-07 @ 20:54:05
Postat av: ingen du känner

med tanke på att du har en lång ledig stund som du själv beskrev o jag då utgår ifrån att du inte arbetar så kan du tvätta på morgonen, tvättstugan är oftast ledig då faktiskt. det är nämligen så att då jobbar de flesta andra o tjänar ihop sitt leverbröd.

det finns mycket ilska i detta inlägg, just ilskan du pratar om. som om det skulle vara andras ilska. den verkar vara din egen?

när jag går ner i min tvättstuga o märker att någon inte riktigt är klar med sin tvätt o har den i torktumlaren då brukar jag helt enkelt ta ut dennes tvätt o vika ihop den eller...om den inte är torr hänga upp den så det blir torr. det är onödigt att stressa upp sig o bli irriterad. jag försöker komma ihåg att andra kanske har ont om tid, att de trycker in en tvättid mellan arbetet o stunden då de måste laga mat för sina barn, studera eller städa. många har ingen extra ledig stund.

man kan vara solidarisk istället för att vara hatisk eller irriterad.

2009-07-07 @ 01:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0