Sol? Javisst, men inte fan är det varmt.

Ledsen för att jag inte hunnit uppdatera idag, livet som icke arbetande är väldigt hektiskt. Tyckte ändå att jag steg upp vid en rimlig tid för att vara tisdag (13.30). Förstår inte riktigt hur ni med 40 timmars arbetsveckor hinner med att göra något, inte konstigt att folk super ner sig och begår självmord, det hade nog jag också gjort.

Ni har kanske märkt att jag inte tycker den svenska befolkningen är något vidare smart. Jag menar, om snittet på högskoleprovet är 0,9 i det här landet så vet jag inte riktigt om jag vågar bo kvar här tills dagens ungdomar får makten. Det är ju så man vill börja gråta. Visserligen förstår man ju att något är fel när folk väljer att bosätta sig i ett land där det är mörkt 6 månader om året och varmt i ca 3 veckor, totalt. 

Kanske ska berättas att jag bor i södra Sverige, och här har det som bekant varit sol i några veckor. Sol, men inte varmt! Ändå är staden är full av människor som springer runt i shorts och kortärmat som om det vore värsta värmeböljan. Förstår mig inte på det riktigt. Låt gå att det är skönt med lite sol efter en lång vinter, men det är ju fortfarande inte varmt i luften på långa vägar. Nåväl, vill folk frysa lemmarna av sig är det väl upp till dem. Kom bara, för i hela fridens namn, inte och klaga när ni sitter på en kraftig förkylning, och våga absolut inte att sjukskriva er för det. Sådana som ni som kostar svenska staten miljontals kronor på grund av era små vårförkylningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0