Måndag

Idag är det tydligen 10 år sedan massakern vid Columbine High ägde rum. Visst, visst, det är tragiskt och allt det där men ändå slås jagav en tanke att de som utförde massakern är rätt sämst. Inte ens det sista de gör i livet lyckas de genomföra särskilt bra. Klart, vad som är bra i det här fallet är ju väldigt subjektivt, men jag syftar på deras, Eric Harris och Dylan Kleboids, version av ’bra’, vilket såklart är att döda så många som möjligt innan de skjuter sig själva.

 

Det misslyckad de rätt fatalt med. Jag menar, att gå in på en skola dagtid när det är elever överallt och bara lyckas skjuta ihjäl 13 personer kan de inte vara överdrivet nöjda med. De hade till och med bomber med sig har jag förstått. Enligt en svensk psykologiprofessor känner sig gärningsmännen vid händelser som den vid Columbine High ”misslyckade, avvisade och otillräckliga”, och det är inte så djävla konstigt kanske. De lyckas ju inte med något de gör. Då är vi genast tillbaka på det jag tog upp i förra inlägget. Ungdomar; sänk era framtidsdrömmar, sänk ribban lite och slipp känna er misslyckade!

 

Nåväl, sådana händelser är något jag tar avstånd från helt. Det genomförs som sagt bara av idioter.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0