Finanskrisen

Dags att bli lite allvarliga idag. Det är för tusan inte konstigt att finanskrisen har drabbat Sverige så hårt. Speciellt inte när halva Sveriges regering knappt gått ut grundskolan, och då är det ändå moderaterna som sitter vid makten. Vågar knappt tänka tanken på vad som skulle hänt om Mona Sahlin satt som statsminister. Då skulle Sverige konkat snabbare än Island, och då är det illa.

En bidragande orsak till finanskrisen måste ju vara allt byggfusk som sker runt om i landet. Vad i helvete tänker byggbolagen med? Alla stora bostadshus och lägenhetsbyggnader har ju ihåliga väggar. Vad är grejen med det egentligen? Här sitter jag en onsdagskväll, knäckt ett par öl och är i full gång att kolla blu-rayfilm och så hör jag min nyinflyttade granne snyta sig riktigt ordentligt, så lyhört är det och då bor jag ändå i ett betonghus. Direkt så försvinner den sköna salongsberusningen jag byggt upp framför en knivskarp blu-rayfilm under en av mina lediga onsdagskvällar. Nu är jag visserligen ledig varje onsdagskväll, men ändå. Förbannat blir man ju så det stänker om det. 

Det sista jag vill göra är ju att sitta och lyssna på min granne som rensar näsan.

Kommentarer
Postat av: Henrik

MEN SKRIV MER!

2009-04-25 @ 19:42:17
Postat av: Henrik

En ny varje dag!

2009-04-25 @ 19:43:02
Postat av: din granne

jag vill fan inte sitta o lyssna på din blu-ray halva onsdagskvällen heller, bara för att du är en latmask som lever på ett banaskal som konstant glider...

2009-04-26 @ 09:43:41
Postat av: calle

haha, har du lämnat ut bloggadress till granne

2009-04-26 @ 19:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0