Amsterdam

Ledsen för inaktiviteten, lever ett oehört stressigt liv så ibland kan jag ha lite svårt att hinna med att blogga också. Nåväl....

Varför, oh varför bor jag inte i Amsterdam? Det måste vara ett härligt, liberalt land om man jämför med trötta, konservativa Sverige. När man går på stan i Sverige kan det ju vara trevligt att sätta sig på ett fik och ta en kaffe och en cigarett, eller till och med en öl om det inte är måndag. Eller vad fan, öl kan man dricka på måndagar också, måndag är ju dagen efter helgen och det ska också firas. Men i Amsterdam, eller hela Holland för den delen, där kan man sätta sig och ta en kaffe och en joint när man tar en tur på stan. Hur härligt är inte det.

För att inte tala om afterwork i Holland. Jag är ett stort fan av afterwork, inte för att jag jobbar om dagarna men man kan väl afterworka ändå. Jag tycker det är ett trevligt sätt att starta dagen på. Men tänk er afterwork i Holland, röka på och gå och få en BJ. Maximal avslappning.

Klart man blir bitter av att bo i Sverige. Staten förbjuder ju allt som gör livet värt att leva....

Kommentarer
Postat av: Henrik

Sant.

2009-04-27 @ 19:02:07
Postat av: Berta

En BJ om dagen e bra för magen!

2009-04-27 @ 19:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0